6 Haziran 2012 Çarşamba

Bagger

     "Ne kadar büyük olursa, o kadar iyi." Mail adreslerimizin, spam bölümüne düşen reklam maillerine benzer bir giriş oldu. Ancak Bagger akımında ki işin aslı bundan ibaret.

     Custom olayının doğası gereği "Bagger" akımı da tamamen kişisel tercihlere göre şekillenen bir akım. Bildiğim kadarıyla fabrika çıkışlı, seri üretim bagger tarzında bir motorsiklet yok. Ancak yakın dönemde Honda firması bu akıma mensup  Slammer adındaki motorsikletini 2011 lansmanın da açıklamıştı.



    Bu akım  zenciler ve meksikalı motorcular tarafından daha çok benimsenmiş gibi durmakla birlikte, tabiki sedece onlar biniyor demekte yanlış olur.


    Bagger akımın da  çok çeşitli uygulamalar olmakla birlikte; her akımda olduğu gibi bu akımın da kendine has bazı karakteristik özellikleri vardır:

     Bu akım da  kullanılan motorsikletler daha iri cüsseli motorsikletler olup; daha heybetli durması adına 21" ve üzeri geniş tekerlekler tercih edilir. Bununla birlikte klasik arabalarda daha çok görmeye alıştığımız lowrider tarzına bir gönderme yaparcasına motorsikletlerin süspansyonları yere indirilerek daha cüsseli bir görünüm kazandırılmaktadır. Hatta bazı örnekleri gerçekten şaşırtıcıdır. Aşşağıdaki videoda Poul jr. nin kullandığı bagger da olduğu gibi.



     Lafın özü Türkiye yollarında pek görmeye alıştığımız türden motorsikletler değildir. Ancak uzun yol için tasarlanan motorsikletlere bu tür bir custom olayıyla değişik bir hava getirilebilir.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder